Pompy próżniowe, sprężarki

Pompy próżniowe, sprężarki

 Pompy próżniowe jednostopniowe

1
A4T
AT 4
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 4
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 3,6
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <2
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa -
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa <30
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 59
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 0,1** 0,1*
Ilość oleju roboczego l 0,06
Masa (około) kg 5,6
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100

*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe
AT4C 1faz
1
AT6B
AT 6B
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 6
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 6,4
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <3
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <3
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 65
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 0,3** 0,3*
Ilość oleju roboczego l 0,15
Masa (około) kg 19*/18**
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100

*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe
AT6B
1
AT8
AT8
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 8
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 7,6
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <2
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <3
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa <25
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 59
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 0,35** 0,35*
Ilość oleju roboczego l 0,25
Masa (około) kg 11
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100

*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe
AT8 3faz
1
AT10B
AT10B
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 12
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 10,5
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <3
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <3
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 65
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 0,55** 0,55*
Ilość oleju roboczego l 0,15
Masa (około) kg 18*/17**
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100

*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe

 

 

AT10B
1
AT21
AT 21/21A
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 21
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 18
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <2
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa -
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa <20
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 70
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 0,75** 1,1*
Ilość oleju roboczego l 0,3
Masa (około) kg 28*/20**
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100

*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe

 

AT21

1

AT21B

AT21B
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 23
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 21
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <1
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <3
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 70
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 0,75**0,75*
Ilość oleju roboczego l 0,5
Masa (około) kg 27*/25**
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100

*) Zasilanie jednofazowe
**) Zasilanie trójfazowe

AT21B

1

AT40B

AT40B
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 35
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 35
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <0,5
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <1
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 67
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 0,75
Ilość oleju roboczego l 1,4
Masa (około) kg 37
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100
AT40B

1

AT50B

AT50B
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 45
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 45
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <0,5
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <1
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 67
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 1,1
Ilość oleju roboczego l 1,5
Masa (około) kg 42
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100
AT50B

1

AT63B

AT63B
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 57
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 52
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <0,5
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <2
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 70
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 1,5
Ilość oleju roboczego l 2,2
Masa (około) kg 67
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100
AT63B

1

AT100B

AT100B
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 92
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 80
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <0,5
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <2
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 70
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 3
Ilość oleju roboczego l 2,2
Masa (około) kg 84
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100
AT100B

1

AT160B

AT160B
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 160
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 155
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <0,5
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <2
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 75
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 4
Ilość oleju roboczego l 6
Masa (około) kg 172
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100
AT 160B IE3

1

AT250B

AT250B
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 250
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 230
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <0,5
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <2
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 80
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 5,5
Ilość oleju roboczego l 6
Masa (około) kg 200
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100
AT250B

1

T250B

T250
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 260 (50Hz) 310 (60Hz)
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 250 (50Hz) 300 (60Hz)
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <0,3
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <1
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 74 (50Hz) 77 (60Hz
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 5,5 (50Hz) 6,6 (60Hz)
Ilość oleju roboczego l 9
Masa (około) kg 256
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100
T300 T250 IE3

1

AT300

T300
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 305 (50Hz) 360 (60Hz)
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 300 (50Hz) 350 (60Hz)
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <0,3
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <1
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 74 (50Hz) 77 (60Hz
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 7,5 (50Hz) 9(60Hz)
Ilość oleju roboczego l 9
Masa (około) kg 253
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100
T300 T250 IE3

1

AT400B

AT400B
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 400
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 370
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <0,5
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <2
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 85
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 11
Ilość oleju roboczego l 17
Masa (około) kg 440
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100
AT 400B IE3

1

AT630B

AT630B
Nominalna szybkość pompowania (50Hz) m3/h 630
Szybkość pompowania przy ciśnieniu atmosferycznym (50Hz) m3/h 560
Ciśnienie końcowe (bez gasballastu) hPa <0,5
Ciśnienie końcowe (z gasballastem) hPa <2
Ciśnienie końcowe dla wersji AT…A hPa -
Poziom hałasu (od strony wylotu z odległości 1m) dB(A) 85
Moc silnika elektrycznego (przy 50Hz) kW 15
Ilość oleju roboczego l 17
Masa (około) kg 545
Ciśnienie w odoliwiaczu hPa <1500
Temperatura oleju ◦C <100
AT630B

Budowa i działanie

Zespół pompujący składa się z cylindra (1), wirnika z łopatkami (2), dwóch pokryw z łożyskami (3) oraz króćca wlotowego z zaworem odcinającym (4). Zespół pompujący połączony jest z odoliwiaczem poprzez wylot powietrza (5). Odoliwiacz wykonany jest jako odlew ze stopu aluminium w kształcie dwukomorowej skrzynki. Dolna komora to zbiornik oleju, w którym znajduje się olej eksploatacyjny.

Górna komora wyposażona jest w filtry dokładnego oczyszczania (filtry mgły olejowej). Napęd z silnika elektrycznego przenoszony jest na wirnik pompy poprzez sprzęgło (6). Do napędu pomp zastosowano silniki elektryczne trójfazowe lub jednofazowe. Pompy wyposażone są w zespół do przedmuchu powietrza (tzw. gasbalast), umożliwiający pompowanie powietrza z niewielką ilością pary wodnej. Na wlocie każdej pompy AT znajduje się zawór zwrotny.

Układ smarowania pracuje w obiegu zamkniętym. Pompy chłodzone są powietrzem.

schemat wymiaory pompy jednostopniowe tepro

Zastosowanie

  • masownice do mięsa
  • urządzenia do rozdrabniania mięsa
  • zamykarki puszek
  • klipsownice
  • instalacje próżni centralnej
  • urządzenia przyssawkowo – transportowe
  • uchwyty próżniowe
  • instalacje kanalizacji podciśnieniowej
  • urządzenia do odgazowania, odsączania i filtracji
  • komory próżniowe do dezynfekcji
  • urządzenia do odsysania olejów i innych płynów w obrabiarkach, samochodach itp.
  • komory do badań lotniczych
  • pakowarki próżniowe
  • linie do pakowania
  • urządzenia do formowania opakowań
  • urządzenia do suszenia próżniowego i odgazowania
  • w dydaktyce do demonstracji zjawisk fizycznych w próżni

Przeznaczenie i rodzaje pracy

Pompy AT przeznaczone są do pompowania powietrza w zakresie temperatur 5÷35 °C. Posiadają bardzo skuteczny system oddzielania oleju od powietrza wylotowego. W związku z tym nie zanieczyszczają otoczenia mgła olejową. Mogą pompować czyste powietrze lub inne nieagresywne gazy. Przy zastosowaniu filtrów, jako wyposażenia dodatkowego, również powietrze zanieczyszczone ciałami stałymi.

Rodzaj pracy:

AT4C, AT8, AT21 – powrót oleju podczas postoju; tylko praca przerywana

T4CA, AT6B, AT8A, AT10B, AT21A, AT21B – powrót oleju podczas pracy pompy; możliwa praca ciągła lub przerywana

AT40B, AT50B, AT63B, AT100B, AT160B, AT250B,  AT400B, AT630B, T250, T300 – powrót oleju podczas pracy przez zawór pływakowy; możliwa praca ciągła lub przerywana.

Dopuszcza się następującą częstotliwość startów pomp:

AT4C, AT8 –  praca przez 1 ÷ 10 minut, przerwa 1 minuta

AT6B ÷ AT100B –  nie więcej niż jeden start na minutę

AT21 – praca przez 1 ÷ 15 minut, przerwa 1 minuta

AT160B ÷ AT630B, T250, T300 – nie więcej niż jeden start na 10 minut

Cechy eksploatacyjne

  • niezawodna praca pomp w całym zakresie próżni wstępnej
  • bezpośredni napęd
  • czyste powietrze wylotowe
  • cicha praca i małe wibracje
  • wbudowany zawór odcinający
  • chłodzenie powietrzem
  • możliwość dostosowania pompy do różnych rodzajów zasilania Elektrycznego

Dodatkowe opcje

Pompy AT40B, AT50B, AT63B, AT100B, AT160B, AT250B, AT400B, AT630B, T250, T300

w celu zabezpieczenia przed awarią, Mogą być zabezpieczane dodatkowo w następujące elementy:

  • czujnik poziomu oleju
  • czujnik temperatury oleju
  • czujnik ciśnienia w odoliwiaczu
  • termostat bimetaliczny
CHARAK~3

Budowa i działanie

Zespół pompujący składa się z cylindra (1), wirnika z łopatkami (2), dwóch pokryw z łożyskami (3) oraz króćca wlotowego z zaworem odcinającym (4). Zespół pompujący połączony jest z odoliwiaczem poprzez wylot powietrza (5). Odoliwiacz wykonany jest jako odlew ze stopu aluminium w kształcie dwukomorowej skrzynki. Dolna komora to zbiornik oleju, w którym znajduje się olej eksploatacyjny.

Górna komora wyposażona jest w filtry dokładnego oczyszczania (filtry mgły olejowej). Napęd z silnika elektrycznego przenoszony jest na wirnik pompy poprzez sprzęgło (6). Do napędu pomp zastosowano silniki elektryczne trójfazowe lub jednofazowe. Pompy wyposażone są w zespół do przedmuchu powietrza (tzw. gasbalast), umożliwiający pompowanie powietrza z niewielką ilością pary wodnej. Na wlocie każdej pompy AT znajduje się zawór zwrotny.

Układ smarowania pracuje w obiegu zamkniętym. Pompy chłodzone są powietrzem.

schemat wymiaory pompy jednostopniowe tepro

Zastosowanie

  • masownice do mięsa
  • urządzenia do rozdrabniania mięsa
  • zamykarki puszek
  • klipsownice
  • instalacje próżni centralnej
  • urządzenia przyssawkowo – transportowe
  • uchwyty próżniowe
  • instalacje kanalizacji podciśnieniowej
  • urządzenia do odgazowania, odsączania i filtracji
  • komory próżniowe do dezynfekcji
  • urządzenia do odsysania olejów i innych płynów w obrabiarkach, samochodach itp.
  • komory do badań lotniczych
  • pakowarki próżniowe
  • linie do pakowania
  • urządzenia do formowania opakowań
  • urządzenia do suszenia próżniowego i odgazowania
  • w dydaktyce do demonstracji zjawisk fizycznych w próżni

Przeznaczenie i rodzaje pracy

Pompy AT przeznaczone są do pompowania powietrza w zakresie temperatur 5÷35 °C. Posiadają bardzo skuteczny system oddzielania oleju od powietrza wylotowego. W związku z tym nie zanieczyszczają otoczenia mgła olejową. Mogą pompować czyste powietrze lub inne nieagresywne gazy. Przy zastosowaniu filtrów, jako wyposażenia dodatkowego, również powietrze zanieczyszczone ciałami stałymi.

Rodzaj pracy:

AT4C, AT8, AT21 – powrót oleju podczas postoju; tylko praca przerywana

T4CA, AT6B, AT8A, AT10B, AT21A, AT21B – powrót oleju podczas pracy pompy; możliwa praca ciągła lub przerywana

AT40B, AT50B, AT63B, AT100B, AT160B, AT250B,  AT400B, AT630B, T250, T300 – powrót oleju podczas pracy przez zawór pływakowy; możliwa praca ciągła lub przerywana.

Dopuszcza się następującą częstotliwość startów pomp:

AT4C, AT8 –  praca przez 1 ÷ 10 minut, przerwa 1 minuta

AT6B ÷ AT100B –  nie więcej niż jeden start na minutę

AT21 – praca przez 1 ÷ 15 minut, przerwa 1 minuta

AT160B ÷ AT630B, T250, T300 – nie więcej niż jeden start na 10 minut

Cechy eksploatacyjne

  • niezawodna praca pomp w całym zakresie próżni wstępnej
  • bezpośredni napęd
  • czyste powietrze wylotowe
  • cicha praca i małe wibracje
  • wbudowany zawór odcinający
  • chłodzenie powietrzem
  • możliwość dostosowania pompy do różnych rodzajów zasilania Elektrycznego

Dodatkowe opcje

Pompy AT40B, AT50B, AT63B, AT100B, AT160B, AT250B, AT400B, AT630B, T250, T300

w celu zabezpieczenia przed awarią, Mogą być zabezpieczane dodatkowo w następujące elementy:

  • czujnik poziomu oleju
  • czujnik temperatury oleju
  • czujnik ciśnienia w odoliwiaczu
  • termostat bimetaliczny
CHARAK~3

Stanowiska pompowe

1
SR500
SR 500
Wydajność pompy Roots'a m3/h 500
Wydajność pompy obrotowej m3/h 250
Ciśnineie końcowe całkowite hPa 1 x 10-2
Maksymalna szybkość pompowania m3/h 450
Moc silnika pompy Roots'a kW 1,5
Moc silnika pompy obrotowej kW 7,5
Masa kg 350
Zasilanie V/Hz 400/50
Hałas z odległości 1m dB (A) 80
Ilość oleju w pompie Roots'a litr 1,3
Ilość oleju w pompie obrotowej litr 6
Wielkość kołnierza wlotu - NW100
Wymiary gabarytowe mm 1040 x 670 x 1003

PRZEZNACZENIE

Stanowisko pompowe przeznaczone jest do wysokowydajnych procesów próżniowych z dużym obciążeniem powietrza i gazami obojętnymi chemicznie.

ZASTOSOWANIE :

  • w liniach i systemach pakowania próżniowego,
  • w układach próżni centralnej,
  • w metalurgii,
  • w piecach próżniowych,
  • w spawarkach,
  • w śluzach próżniowych,
  • w stanowiskach próżni wstępnej dla pomp dyfuzyjnych i turbomolekularnych,
  • w wysokowydajnych wykrywaczach nieszczelności.

CECHY URZĄDZENIA

  • zwarta, kompaktowa budowa,
  • zastosowanie pompy Root’sa z zaworem bocznikowym, co umożliwia równoczesne jej włączanie z pompą obrotową i pracę w zakresie od ciśnienia atmosferycznego do próżni końcowej,
  • zastosowanie pompy obrotowej ze zintegrowanym zaworem bezpieczeństwa i filtrem mgły olejowej (otrzymywanie czystego powietrza na wylocie),
  • krótkie czasy pompowania,
  • hałas poniżej 80 dB(A)
Charakterystyka wydainościowa SR500 PL

Niniejsza strona ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

Niniejsza strona ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.